[REVIEW] HET HONEYMOON HANDBOEK VAN LONELY PLANET

reisgids voor jonggehuwden, reizen voor jonge stellen, huwelijksreis plannen, hoe plan ik een huwelijksreis

Verliefd, verloofd, getrouwd... en dan maak je samen de reis van je dromen! Maar wat als je door het bos de bomen niet meer ziet? En wat met de valkuilen? Een huwelijksreis is en blijft uniek, daarom stelde Lonely Planet een gids samen die jonge stellen door de praktische voorbereidingen loodst en hen helpt bij het kiezen van een heerlijk romantische reis op maat. Het Honeymoon Handboek zal jonggehuwden niet alleen inspireren, het staat ook boordevol nuttige tips die ze op hun zoektocht naar de perfecte bestemming ook écht kunnen gebruiken. Op huwelijksreis met Lonely Planet:

Een huwelijksreis is toch een reis als een ander dachten wij, een mening die we na het lezen van dit boek toch even moesten bijsturen. Er zijn natuurlijk ergere dingen dan een honeymoon die - letterlijk of figuurlijk - in het water valt, maar voor het koppel in kwestie is het een drama van formaat. Lonely Planet zag het gat in de markt en bracht een reisgids uit volledig op maat van jonggehuwden. Het Honeymoon Handboek focust in het lijvige 'Inspiratie' op 25 topbestemmingen waarbij romantische zielen sowieso zullen  wegdromen. Toch zit de pointe van het boek 'm veeleer in de 'Voorbereiding' dat pertinente antwoorden geeft op al even pertinente vragen. Hoe bouw ik een budget op? Hoe kies ik een hotel? Wat is de beste timing? Kiezen we een reisbureau of regelen we alles zelf? En, niet onbelangrijk, hoe sluiten we een compromis? Want de verwachtingen van mijnheer en mevrouw blijken in de praktijk nogal eens af te wijken. Bijzonder praktisch is de honeymoon kalender, net als de leuke honeymoon quiz die helpt bij het vinden van een exotische liefdesplek. Reis-diehards zullen het hoofdstuk 'Trouwen in het buitenland' erg weten te waarderen en ook holebi's krijgen tips op maat. Helemaal handig zijn de thematische top 5 en 10 lijstjes met (o.a.) luxe- budget- en eilandhuwelijksreizen, alternatieve bestemmingen en romantische road trips maar ook foodie- en instagramwaardige honeymoons. Het Honeymoon Handboek van Lonely Planet is een kleine investering die van de reis van je leven gegarandeerd een succes zal maken. Onder ons: ook ongetrouwde stellen en koppels die hun belegen huwelijk een romantische schwung willen geven, zullen het boek zeker weten te waarderen!

'Het Honeymoon Handboek' van Lonely Planet (paperback) telt 168 pagina's, is voorzien van inspirerende foto's en verscheen bij uitgeverij Lannoo. Richtprijs: 17,99  €.

© WG -DICHTBIJ & VER WEG 2017

Geen opmerkingen